Pozycjonowanie jest bardzo często określane jedną konkretną nazwą skrótową, a mianowicie SEO, czyli w wielkim uproszczeniu- Search Engine Optimalisation. Jest to nic innego jak pozycjonowanie bazujące na optymalizacji stron www. Warto dowiedzieć się na czym konkretnie ten rodzaj zabiegów w praktyce polega. Dowiesz się wszystkiego krok po kroku w poniższych akapitach.
SEO i pozycjonowanie faktycznie śmiało można uznać za jedno i to samo. Generalnie rzecz biorąc Search Engine Optimalisation jest nieco szerszym pojęciem, podczas gdy pozycjonowanie to trochę węższy termin, ale nie oznacza to, że jest błędne traktowanie ich jako synonimiczne warianty. Pozycjonowanie opiera się zwłaszcza na zwiększaniu miejsca i pozycji danego serwisu czy sklepu www w wynikach zapytań konkretnych przeglądarek internetowych, w tym zwłaszcza Google. Google bez dwóch zdań od dawien dawna znajduje się na pierwszym miejscu i tak zapewne będzie jeszcze przez dość długi czas, co z kolei wiąże się niewątpliwie z faktem, że Google uchodzi za numer jeden w dziedzinie wyszukiwania. Jeżeli większość użytkowników sieci chce coś znaleźć w Internecie, zawsze decyduje się na korzystanie z Google. No prawie zawsze, bowiem statystyki jasno podkreślają, że wśród naszych rodaków jest to przeszło dziewięćdziesiąt siedem procent wszystkich użytkowników sieci! By móc zyskać efekty pozycjonowania, po pierwsze trzeba uzbroić się w cierpliwość, zaś po drugie nadrzędne jest, żeby znaleźć właściwego specjalistę z branży SEO, który wszystko wykona za nas.