Do najmodniejszych rodzajów zabiegów z zakresu szeroko rozumianego marketingu interaktywnego zaliczyć trzeba przede wszystkim pozycjonowanie. Jest to dzisiaj zdecydowane minimum, gdy w grę wchodzi zakres czynności, jakie niewątpliwie muszą być poczynione, a nawet realizowane sukcesywnie, w celu zwiększenia wydajności w sieci i co za tym idzie wyrazistości występowania w niej. Jak to rozumieć od strony praktycznej? Przede wszystkim mowa o tym, że zwiększenie widoczności w Internecie jest równoznaczne z tym, iż większe grono użytkowników decyduje się na to, aby zajrzeć na nasza stronę www i z niej skorzystać.
Jako korzyści rozumie się w tym zakresie z jednej strony poczytanie informacji, które są na niej przedstawione, a z drugiej również i kupno za jej pośrednictwem prezentowanych towarów czy zamówienie danych, oferowanych na niej usług.
W wielkim skrócie mówiąc, intensywnie realizowane zabiegi SEO, a więc szeroko dziś rozumianego pozycjonowania, przede wszystkim bazują na tym, że jest to mnóstwo zabiegów i czynności mających prowadzić do optymalizacji strony www. Co więcej, doskonale pozycjonerzy radzą sobie także z content marketingiem, który pozwoli zrobić z nas prawdziwych profesjonalistów w swojej branży. Co więcej, nie zapominajmy także i o tym, że wielu użytkowników sieci po prostu jest leniwych, a często i leniwych do tego stopnia, że nie chce im się wychodzić poza pierwszą stronę pozyskiwanych wyników zapytań i ostatecznie wybierają ten rodzaj serwisu, sklepu www czy jakiejkolwiek innej formy platformy wirtualnej, z czystej zwyczajnej wygody oraz przez sam fakt, że dany serwis wyskoczył im jako jeden z pierwszych.