Jako pozycjonowanie rozumie się innymi słowy szereg rozmaitych zabiegów z kategorii SEO. W wielkim skrócie ujmując, jest to nic innego jak systematycznie realizowane prace zmierzające do podnoszenia pozycji danego serwisu www w wynikach zapytań Google – nadrzędnej i zdecydowanie najbardziej charakterystycznej współcześnie wyszukiwarki sieciowej.
Dlaczego Google aż chciałoby się zapytać, a dane statystyczne na ten temat zgromadzone, jednoznacznie wskazują na fakt, że z Google korzystają praktycznie wszyscy internauci, bez wyjątków. W znaczeniu polskich użytkowników sieci jest to przeszło dziewięćdziesiąt siedem procent wszystkich korzystających z sieci.
Biorąc tenże fakt pod uwagę, nie powinno chyba nikogo dziwić, dlaczego na tak wiele rozmaitych wyszukiwarek www, akurat pod Google chce się pozycjonować zdecydowanie największa grupa użytkowników. Ogólnie rzecz biorąc, chodzi tu o poszukiwanie informacji, ale też wyszukiwanie towarów, produktów oraz usług za pośrednictwem wyszukiwarek typu Google. Musimy także zwrócić uwagę na to, że pozycjonowanie a więc innymi słowy SEO, to jest Search Engine Optimalisation opiera się na szeregu działań mających na celu ogólne umocnienie strony www w rankingu Google, zapewniając jej trwałą pozycję i wyróżnienie na tle silnej konkurencji.
Celem nadrzędnym, do którego bez dwóch zdań dąży jak do realizacji życiowego marzenia każdy decydujący się na pozycjonowanie, jest zajęcie pierwszej pozycji w rankingu wyszukiwania Google. Okazuje się to bardzo dobrym wariantem z finansowego oraz promocyjnego i reklamowego punktu widzenia. Twoja strona staje się rozpoznawalna, podobnie i Twoja marka.